Děti a výlety

Děti u nás mají o zábavu postaráno od rána do večera. Možná, že se jim tu bude líbit natolik, že je budete muset přemlouvat domů.

Venku i uvnitř chaloupky na děti čeká spousta her, hraček, knížek a spoustu jiných radostí.

Horký koupací sud je bude zážitkem i pro vaše děti a stane se příjemnou vzpomínkou na pobyt u nás.

Pohodová a domácká Vysočina je doslova rájem pro rodiny s dětmi od těch nejmenších, přes výrostky až po téměř dospěláky. Vydejte se do pohádky, za zvířátky, dobrodružstvím i poznáním.

Navštivte kopcovitý kraj plný kapliček, kostelíků a studánek. Okolí má výrazně podhorský ráz a s nedalekým vrcholem Orlík je s 678 metry nad mořem, který je od chalupy vzdálen pěknou procházkou cca 3 km. V létě se zde pokocháte výhledem na stejnojmennou zříceninu Orlík i hrad Lipnici. Na Humpolecku pramení Želivka, která prostřednictvím vodní nádrže Švihov zásobuje pitnou vodou značnou část Prahy.

Výlety pěšky, na kole přímo od chalupy:

• Okruh kolem rybníku Kachlička 3 km (pro kočárky). Půjdete kousek po hlavní silnici do vesnice. Odbočíte doprava po strmém kopci ke kostelíku (pozor na auta!). Za kostelíkem kolem staré původní školy polní cestou přes chatovou oblast dojdete až k občerstvení u rybníku. Zde pivo a koupání. Kolem hráze rybníka přes původní stanovou louku nahoru k asfaltce. Zde odbočíte doprava a po cca 200 m vpravo na polní cestou mezi hráze rybníků. Bývá zde stanový skautský tábor. V lese rostou houby. Můžete zkusit projít lesem mezi rybníkem Kachlička a hlavní cestou z Humpolce zpátky na asfaltku vedoucí k občerstvení nebo se vrátit zpět.

• Zřícenina hradu Orlík 6 km: Z chalupy po vedlejší cestě do Leštiny, za Leštinou po 2 km narazíte na modrou turistickou značku. Odbočíte po ní doleva. Díky rozsáhlému kácení se vylouply zajímavé skalní útvary. Rozhodně stojí za to vylézt si na některý a pokochat se výhledem. Po příjemném lesním stoupání dorazíte ke zřícenině hradu Orlík. Na zpět busem z obce Rozkoš. Sejdete z hlavní přístupové cesty dolů do obce.
  • Hrad Lipnice 17 km: Opět po vedlejší cestě směr Leština, ovšem po cca 200 m odbočíte z asfaltky doprava resp. půjdete pořád rovně do lesa. Cesta vede ze začátku lesem a pak polní cestou (kolem třešní). Držte se vpravo pořád po té cestě opět do lesa. Dojdete k oboře a zde narazíte na žlutou turistickou značku. Po ní dojdete až k hradu. Zde restaurace Haškova restaurace U České koruny, Haškův dům a hrad. Po modré turistické značce (cyklo značce 4155) zpět. Značky vedou souběžně. Ke konci se však dělí pro kolo či kočárky doporučuji po cyklo značce. Turistická vede kolem vrcholu Orlík (678 m n m). Dojdete na asfaltku, kde odbočíte doleva a přes Leštinu do chalupy.

Další tipy na výlet:

• Haškova pivnice a Haškův rodný domek v Lipnici
  • Národní památník odposlechu ucho, oči a ústa vytesané v žulových skalách nad zatopenými lomy propojeny turistickou značkou
  • Muzeum Dr. Aleše Hrdličky v Humpolci – Muzeum nabízí pět stálých expozic – čekají tu na vás indiáni ve skutečné velikosti, v loutkové expozici se přenesete do čarodějné sluje nebo do zámecké komnaty, v národopisné expozici uvidíte sbírku starých zbraní.

• Rodinný pivovar Bernard – možnost exkurze po domluvě

• 8SMIČKA – zóna pro umění s programy pro děti v bývalé textilní továrně

• Naučná stezka Březina – 10 km trasa z Humpolce vás provede kolem pověstmi opředené skály Čertovky ku zřícenině hradu Orlík, odpočinete si na romantickém místě u třech jezírek, podíváte se i ke štole.
  • Stonetown 8 km – westernové městečko

• Premonstrátský klášter Želiv 25 km – národní kulturní památka, poutní místo s vlastním pivovarem.